Opel Corsa Hybrid en Opel Grandland Hybrid

Opel Corsa en Grandland hybrid

Opel biedt nu voor het eerst hybrides met 48-volttechnologie aan. Zowel de bestseller voor kleine auto’s Opel Corsa als de top-of-the-line Opel Grandland SUV zijn nu verkrijgbaar met deze technologie. Het nieuwe aandrijfalternatief is perfect voor klanten die voornamelijk in steden en voorsteden reizen. Bovendien is de geavanceerde technologie eenvoudig in gebruik en zal ze ook aantrekkelijk zijn voor bestuurders die voor het eerst willen genieten van elektrisch rijplezier zonder extern elektriciteit te hoeven opladen.

Het systeem bestaat uit een lithium-ionbatterij die onder bepaalde rijomstandigheden automatisch wordt opgeladen en nieuwe 1,2-liter driecilinder turbobenzinemotoren met 100 kW/136 pk voor de Corsa en Grandland en 74 kW/100 pk als extra optie voor de Corsa, die speciaal voor de hybride toepassing zijn ontwikkeld. De motoren zijn gekoppeld aan een nieuwe geëlektrificeerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling en een elektromotor van 21 kW/28 pk.

Opel Corsa en Grandland hybrid

Naadloze overgang: benzinemotor en elektromotor

In het dagelijks verkeer in de stad en op provinciale wegen werken de benzinemotor en elektromotoren van de Opel Corsa Hybrid en Opel Grandland Hybrid samen of afzonderlijk, afhankelijk van de eisen – altijd in optimale harmonie tussen energieverbruik en prestaties. De techniek schittert echt in het stadsverkeer.

Bijdrage elektromotor

Om ervoor te zorgen dat de katalysator en de remassistent vanaf de eerste tik op het gaspedaal optimaal functioneren, wordt bij het starten van de Corsa Hybrid en Grandland Hybrid altijd de benzinemotor gebruikt. De elektrische aandrijving ondersteunt de benzinemotor bij het accelereren en wegrijden vanuit stilstand. De elektromotor draagt bij aan het koppel, vooral bij lage toerentallen, wat de rijdynamiek ten goede komt.

Bestuurders van Grandland Hybrid en Corsa Hybrid kunnen dankzij hybride-specifieke informatie eenvoudig en comfortabel de belangrijkste displays voor de huidige bedrijfsmodus, energiestatus en nog veel meer in de gaten houden. De cijfers op het digitale snelheidsdisplay zijn wit als de benzinemotor draait. Als deze wordt uitgeschakeld en het voertuig puur elektrisch wordt gebruikt, verandert het display in blauw.