Citroën vindt de online klantervaring opnieuw uit met de ë-C3

Citroën ë-C3 wint Ecobest

Ter gelegenheid van de opening van bestellingen van de Nieuwe ë-C3 op de meeste Europese markten introduceert Citroën een nieuwe klantervaring op zijn website. Met als doel het klanttraject te vereenvoudigen, is de website-architectuur opnieuw ontworpen om alles op één pagina te consolideren in plaats van op vier, waardoor toegang wordt geboden tot alle elementen die verband houden met ë-C3. Van het zoeken naar informatie tot het kopen: de klant kan nu alles vinden wat hij nodig heeft zonder van de ene pagina naar de andere te hoeven navigeren of eindeloos door pagina’s te hoeven scrollen. De tijd die word besteed aan het kiezen van een auto is praktisch met 50% verminderd.

Informatie gemakkelijk en toegankelijk

Een unieke ruimte die op synthetische wijze alle informatie met betrekking tot het model verzamelt: nu vindt de gebruiker op één pagina alles wat hij nodig heeft: een galerij om het product te ontdekken, informatie over de uitrustingsniveaus en verschillende kenmerken, en de mogelijkheid om het voertuig te definiëren die nauw aansluit bij hun wensen met de bijbehorende prijs en actuele aanbiedingen. Door alle informatie gemakkelijk toegankelijk en duidelijk te maken, vergroot deze nieuwe architectuur de transparantie en het vertrouwen tussen het merk en de klant.

Het gewenste model in slechts 3 klikken

Het kiezen van het gewenste model wordt eenvoudiger, in slechts 3 klikken. In een poging tot vereenvoudiging is de traditionele en saaie configurator verwijderd. Tegenwoordig kiest de klant tegelijkertijd wat hij wel en niet wil, door simpelweg vakjes op een enkele pagina aan of uit te vinken zonder een specifiek tabblad te openen. Ze hebben directe toegang tot alle apparatuur en functies. Op deze manier kunnen ze het model direct naar hun eigen beeld bouwen en kennen ze de impact op het budget en de bijbehorende promotie-aanbiedingen. Waar het vroeger minimaal 5 klikken kostte om een auto te kiezen, zijn er nu slechts 3 nodig.

Soepele en intuïtieve navigatie-ervaring

De nieuwe site-interface is opnieuw ontworpen om een soepele en intuïtieve navigatie-ervaring te bieden. Gebruikers kunnen het model, de functies en beschikbare opties eenvoudig verkennen, wat hun besluitvormingsproces vergemakkelijkt. Alles is zo ontworpen dat je niet hoeft te zoeken naar actieknoppen en door eindeloze menu’s/pagina’s hoeft te scrollen. Bij het kiezen van een voertuig worden bijvoorbeeld de verschillen tussen de versies duidelijk uitgelegd en zijn ze gemakkelijk horizontaal te vergelijken. Het is ook eenvoudig om de gewenste versie, engine en kleur te selecteren en vervolgens naar de overzichtspagina te gaan voordat u de aankoop doet.