De nieuwe PEUGEOT E-3008 overtreft de verwachtingen met meer dan 100.000 orders sinds introductie. Deze volledig elektrische versie van de nieuwe 3008 is goed voor 22% van de verkopen van het model. In 2025 wordt het aanbod uitgebreid met de nieuwe Dual Motor AWD-variant, naast de bestaande versies met een 73 kWh-batterij (529 km WLTP-actieradius, gecombineerd) en een 230 pk Long Range-versie met een 96,9 kWh-batterij (701 km WLTP-actieradius, gecombineerd). Hiermee biedt de PEUGEOT E-3008 de beste elektrische actieradius in het SUV-segment.
Met een veelzijdiger productaanbod dan ooit, bestaande uit efficiënte hybride, plug-in HYBRID en volledig elektrische aandrijflijnen die inspelen op de wensen van een breed publiek, is de PEUGEOT E-3008 klaar om zijn succes in Europa en wereldwijd verder uit te breiden.
Peugeot E-3008 verovert de harten van klanten
De in het Franse Sochaux gebouwde PEUGEOT E-3008 verovert de harten van klanten in heel Europa. Met zijn vernieuwde en elegante design, de spectaculaire Panoramic i-Cockpit®, toonaangevende elektrische prestaties en diverse aanbod van aandrijflijnen, bevestigt de PEUGEOT E-3008 maand na maand zijn commerciële succes.
Belangrijke mijlpaal
De PEUGEOT E-3008 heeft recent een belangrijke mijlpaal bereikt. Binnen slechts zes maanden na de marktintroductie zijn al meer dan 100.000 orders in Europa geschreven. Frankrijk is de grootste markt met 35.000 orders, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk (25.000) en Duitsland (9.000).
De elektrische variant van de PEUGEOT 3008 laat zien hoe het merk zijn klanten ondersteunt in de energietransitie. Momenteel vertegenwoordigt de volledig elektrische E-3008 maar liefst 22% van de totale 3008-verkopen, een aandeel dat aanzienlijk hoger ligt dan het segmentgemiddelde. In sommige landen bereikt dit aandeel zelfs recordniveaus: 37% in Nederland, 34% in België en 31% in het Verenigd Koninkrijk.
Een ander opvallend kenmerk van de eerste zes maanden op de markt is de sterke vraag naar de topuitvoering, de GT. Deze variant maakt gemiddeld 60% van de bestellingen uit, met uitschieters zoals 85% in het Verenigd Koninkrijk. Dit benadrukt de stijgende positionering van het merk PEUGEOT in het premiumsegment.