PEUGEOT heeft het in Duitsland toonaangevende Gouden Stuurwiel in de wacht gesleept met de PEUGEOT E-2008. De prijs is onlangs uitgereikt door de Axel Springer Verlag, de uitgever van AUTO BILD en BILD am SONNTAG. De PEUGEOT E-2008 is door lezers van beide media en een vakjury tot winnaar bestempeld binnen zijn categorie. Alle resultaten worden gepresenteerd in de uitgaven 45/2023 van AUTO BILD en 46/2023 van BILD am SONNTAG.
Modern en innovatief design
Het moderne en innovatieve design van de PEUGEOT E-2008 spreekt aan bij de vakjury en bij de lezers van AUTO BILD en BILD am SONNTAG. De brede voorzijde van de auto heeft verticale elementen in carrosseriekleur, die een geheel vormen met de koplampen en zorgen voor een krachtige uitstraling. De lichtsignatuur heeft drie herkenbare verticale ‘lichtklauwen’, die zijn geïntegreerd in de hoogglans zwarte luchtinlaten in de bumper. De led-achterlichten hebben eveneens drie lichtklauwen, met horizontale dubbele lamellen die de breedte van de auto benadrukken.
Peugeot i-Cockpit®
Een belangrijk onderdeel van het interieur van de PEUGEOT E-2008 en een van de meest onderscheidende kenmerken is de nieuwe PEUGEOT i-Cockpit®. De PEUGEOT E-2008 heeft een op ooghoogte, direct boven het stuurwiel geplaatst digitaal 3D-instrumentarium. Het modern vormgegeven 10-inch beeldscherm maakt bediening van de nieuwste generatie PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainmentsysteem mogelijk. Het compacte stuurwiel is typerend voor de PEUGEOT i-Cockpit® en zorgt dankzij unieke dynamiek en stuurprecisie voor nog meer rijplezier.
Over het Gouden Stuurwiel
Het Gouden Stuurwiel is een belangrijke onderscheiding in de Europese automotive industrie. De onderscheiding is in 1976 bedacht door Axel Springer, oprichter van de gelijknamige uitgeverij. De prijs wordt uitgereikt door BILD am SONNTAG, dat sinds 2009 samenwerkt met AUTO BILD. Elk jaar worden prijzen toegekend aan auto’s in verschillende categorieën. Dat gebeurt aan de hand van stemmen van lezers van AUTO BILD en een beoordeling door een jury van onder andere vakexperts, technici en hoofdredacteuren. Ook lokale beroemdheden zijn betrokken bij de beoordeling. Dit zijn onder andere Tom Beck, Steffen Henssler en Rhea Harder, maar ook coureurs zoals Hans-Joachim Stuck, Ralf Schumacher, Laura Maria Geißler en Sindey Hoffman. De laatste testroute voor de uiteindelijke beoordeling vond plaats op 18 september, op de Lausitzring.