Na de introductie van het vernieuwde merklogo – de iconische Opel Blitz die als geen ander symbool staat voor elektrificatie – zet Opel de volgende stap om de zichtbaarheid van het merk te versterken: de uitrol van een nieuwe corporate identity voor de Opel-retailers. Met een frisse uitstraling voor het pand en de showroom worden klanten meegenomen naar een compleet nieuwe, spannende Opel-wereld. De nieuwe bedrijfsidentiteit zorgt ervoor dat bezoekers de toekomst van het merk kunnen ervaren in een moderne, gerichte omgeving die duidelijk de waarden van Opel weerspiegelt.
Klantgerichte uitstraling
“De uitrol van het nieuwe concept voor de showrooms markeert een grote stap voorwaarts, zowel voor ons als voor onze retailers. Zij zijn de beslissende schakel tussen het merk en onze klanten en brengen de merkwaarden van Opel in de praktijk. Dat doen ze niet alleen door de presentatie van onze innovatieve modellen, maar binnenkort ook met een nieuwe, klantgerichte, moderne en representatieve uitstraling van de showroom”, zegt Rebecca Reinermann, Vice President Marketing bij Opel. “Onze klanten bepalen natuurlijk zelf of en wanneer zij een retailer bezoeken. Maar ze komen daar sowieso steeds minder: klanten bezoeken de retailer nu gemiddeld nog maar één keer. Met de nieuwe huisstijl voor de Opel-retailers voelen klanten direct dat ze daar in goede handen zijn. Alles in het ontwerp stelt de klant centraal en maakt een eenvoudige en duidelijke interactie mogelijk.”
‘Discovery Hub’ en ‘Electric Corner’
De showroom van de retailer verwelkomt bezoekers met een duidelijke en klantgerichte indeling. Elke zone heeft zijn eigen heldere functie. Het middelpunt van de showroom is puur en functioneel vormgegeven in helder Opel-geel. Deze zogenoemde ‘Discovery Hub’ is een loungeruimte met stoelen en banken van een uniek design, waar klanten kunnen ontspannen en meer te weten kunnen komen over de digitale toekomst en het rijke erfgoed van Opel. Ook het uitgebreide assortiment merkartikelen – van Opel-merkkleding tot praktische accessoires – kan de klant hier bekijken. De Opel-modellen steken duidelijk af tegen het verder witte en grijze decor. Gerichte lichtpanelen boven de auto’s accentueren de modellen en hun karakteristieke Opel-design.
De ‘Electric Corner’ laat zien hoe gemakkelijk elektromobiliteit is – mede dankzij de verscheidenheid aan oplaadmogelijkheden, van de wallbox tot en met de ‘Universal Charger’ die Opel aanbiedt. Klanten kunnen hier ook direct te weten komen wat hun opties zijn en welke voordelen die bieden, en uiteraard alle vragen over elektromobiliteit stellen aan de medewerkers ter plaatse. Ook de speciaal ingerichte ruimte voor persoonlijk advies en verkoopgesprekken straalt een moderne ‘feel good’-sfeer uit. Met de nieuwe showroom wordt de Opel-retailer het perfecte aanspreekpunt waar de fysieke belevenis samenkomt met de geëlektrificeerde, digitale wereld.
Nieuwe corporate identity
Met zijn nieuwe corporate identity accentueert Opel via zijn retailers nog nadrukkelijker wat het bedoelt met ‘Modern German’: een uitnodigende, open sfeer en auto’s die toekomstbestendige geëlektrificeerde mobiliteit beloven en de CO2-voetafdruk verkleinen.