In de top 15 van de premium merken noteert Alfa Romeo de grootste, wereldwijde groei in 2023. Het merk eindigt 2023 met een solide groei in wereldwijde verkoopaantallen. In totaal presteerde het merk + 30%. In Europa groeiden de verkopen met + 46%. Voortbouwend op de bevredigende resultaten voor 2023 gaat het merk gestaag door met het naleven van het productplan dat in 2021 werd onthuld, waarin elk jaar één nieuw model wordt gepresenteerd.
Jaar-op-jaar de meeste groei
De uitstekende verkoopprestaties van Alfa Romeo in 2023 plaatsen het merk aan de top van het premiumsegment. In de mondiale ranglijst van de top 15 premiummerken (exclusief het 100% BEV-segment) valt Alfa Romeo op als het merk dat jaar-op-jaar het meest is gegroeid. Winstgevendheid, de hoogste normen op het gebied van kwaliteit en naleving van het plan: dit zijn de grondpijlers van het Italiaanse de mondiale strategie van het merk, met een belangrijke focus op versterking op mondiaal niveau, om zijn aanwezigheid in elke regio over de hele wereld te consolideren.
Met hetzelfde enthousiasme richt Alfa Romeo zich op de Chinese regio om te profiteren van alle kansen die dit gebied te bieden heeft aan een geliefd merk in het Verre Oosten. Met de komst van de Tonale is de line-up nu compleet, een ideale voorwaarde voor groei.